A Travellerspoint blog

Monkey Forest és búcsú Ubudtól

rain

Másnap Csabesz elkezdte a gyengélkedést, nem volt a toppon a fiú. Mondtam neki, hogy egy utazás egy betegség, és hogy ő már kimerítette ezt a lehetőséget 100 százalékig. Délelőtt otthon maradt, én meg elugrottam intézkedni, jegyet alkudozni Gili Airre (egy pici sziget Lombok szigete mellett), meg szállást foglalni, meg egyéb nagyon fontos teendőket elintézni a városban.

reklám riksa

síppal, dobbal, nádihegedűvel

Hát nem egy egyszerű eset a szállásfoglalás itt Indonéziában se. E-mailre nem reagálnak, ha pedig igen, akkor közlik, hogy aki kapja, marja alapon működik a szállásfoglalás, a telefon ki van kapcsolva, ha meg be van, akkor meg olyan rossz a vonal, hogy nem halljuk egymást. De a turisztikai információs bácsi megnyugtatott, hogy nyugodtan menjünk foglalás nélkül is, nincs szezon és lesz hely. A jegyet is sikerült végül is jól árasítani: az egyik bácsi engedett harminc rúpiát fejenként, mentem a másik bácsihoz, mondtam neki, hogy a szomszéd 30-at engedett, erre ő engedett 40-et, de mivel csak visszafelé álltunk meg megvenni a jegyet és nem emlékezett az árra, amit mondott eredetileg, így lett mínusz 45 fejenként.

a két monkeyface

egy igazi, egy szobor, egy igazi, egy szobor...

délutáni szieszta

Csabesz erőt gyűjtött és elmentünk megnézni a Majom erdőt Ubudban. Ez egy kis erdőrészlet, vagy park, templomokkal és egyéb szakrális helyekkel, és csirió sok majommal. Természetes életkörnyezetükben láthattuk őket tetvészkedni, játszani, aludni, szopizni, verekedni, sziesztázni és legintimebb pillanatukat is elkaphattuk. Én imádom figyelni a majmokat, a kisbaba után szerintem a kismajom a legérdekesebb lény, akit szeretek megfigyelni. Az a jó benne, hogy ugyanolyanokat csinál, olyan gesztusokat és arckifejezéseket produkál, mint az ember, csak ő állat.

belealudtunk a szopizásba

a személyzet és a majmok

a kiscsaládosok

Az eső megérkezéséig sikerült a nagyját körbejárni, aztán ebéd után Csabesz lepihent én meg beültem egy étterembe internetezni. Közben kiélveztem az olasz kávékultúra ízeit egy kis csokis sütivel, miközben képeket töltöttem fel a blogra és vártam, hogy elálljon az eső. Nem győztem nyamnyogni a sütivel és a cappucionoval.
Majd este pakolás, másnap pedig útnak indulás.

sentinel

templom részlet

a főtemplom

Az út az eléggé hosszadalmas volt. Egy óra kisbusszal a kikötőben, ahol háromnegyed órát egy étteremnél várattak, hogy nyugodtan reggelizzünk meg, mert csak kilenckor megy a komp, majd a kikötőben és a kompon még egy órányit, úgyhogy 10-kor indultunk el. A komp, az meg olyan tetű lassú, hogy 75 kilométert négy!!!! óra alatt tett meg. A komp komfort fokozata a nullához konvergál, és kevés az árnyas hely, így paprikává sültünk a fedélzeten.

a teraszunk Ubudba

a borzalmasan kényelmes hajóút soramán

amin órákat nyamnyogtam

Majd kb.45 perc kocsi út következett, miközben a sofőr elaludt egyszer, amit nem is értek, mert annyit kellett kanyarogni, meg dudálni, de úgy látszik ez számára már monotónia. A táj gyönyörű volt, buja hegyes- dombos-pálmafás, láttunk itt is nagyon sok majmot csak úgy lebzselni az útszélén. A faluk és városok viszont nem voltak annyira meggyőzőek és itt már mecsetek voltak és muszlim emberek, nem hinduk. Majd a kikötő előtt 200 méterrel várakoztatás, amíg minden kedves utast rábeszélnek a retúrjegy megvásárlására és gyaloglás a kikötőbe, ahol további 10 perc várakozás után hajóra szálltunk és 10 perc múlva ki is kötöttünk Gili Airen.
A szálláskeresés most az én feladatom volt, de azt hiszem remek munkát végeztem. Tenger közeli és tengerre néző házikó, kinti fürdőszobával és priváte csak a miénk, mert senki más nincs ezen a helyen a tulajdonosokon kívül, csak mi.
Hát így.

Posted by timigaraj 21:59 Archived in Indonesia

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.