A Travellerspoint blog

Chiang Mai

első nap

sunny 37 °C

Mindig is a gyengéim között szerepelt földrajzórán a szélességi meg a hosszúsági fokok, de annyit tudtam, hogyha kiterítem a földgömböt térkép gyanánt, akkor a 0 foktól keletre nő, nyugatra meg csökken az idő. Mármint eltolódásban. És akkor ma azt történt, hogy KLből repülve Chiang Maiba is lett egy óra mínuszunk. A mi térképünk szerint nincs időeltolódás. Na de mindegy, ez az egy óra ide vagy oda, nem tesz semmit.
Érdekesek a repülőtéricécók KLben. (amúgy legközelebb, ha Csaba nem lesz beteg és korán reggel megy a gépünk, akkor kint éjszakázunk a repülőtéren, a többi malájhoz hasonlóan. Egész KL-es tartózkodásunk idején nem volt olyan jó a hőmérséklet, mint kint a reptér előtti kinti váróban és rengetegen aludtak a földön :)).Na szóval check in előtt átvilágítják a becsekkolós táskádat, majd megbélyegzik valami security matricával. Becsekkolsz, majd elnavigálódsz a kézipoggyászolóshoz, aztán vársz a kapunál, jön a piros kiskosztümös néni, ellenőrzi a beszállókártyát (ami nem is kártya, hanem csak egy blokk jellegű papíros) és sétálj el a gépedhez. Mintha csak egy buszmegállóban lennél, állnak a gépek,neked meg ha szerencséd van, akkor rátalálsz épp a tiédre. Annyira low cost, hogy mit is akarunk. Örüljünk, hogy nem kellett Chiang Maiig gyalog jönni.
Ben, a tulaj kijött elénk a reptérre, aztán egy kitakarítatlan szobában várhattunk másfél órát, míg a miénkből eltűntek a vendégek és kitakarították. Hát mit mondjak. Fura. De nem is írok róla, inkább majd dokumentálom képekben.

A gönyörűséges szobánk

A gönyörűséges fürdőhelyiség I.

A cél, az elektromos szúnyogriasztó dugaszolóaljzatban való tartása

Van egy kert, ahol lehet enni meg inni és ettünk is. Én jó thai módra levessel kezdtem, és evőpálcával ettem, magam se értem, hogy sikerült, meg egy banán shaket, amit kókusztejből csináltak. Csaba persze, nyugat módra szendvicsezett és gyümölcslevezett :). Amúgy már jobban van, habár reggel még lázas volt, de csak megmarad már.(nem bánném, ha már talpra állna, így annyira nem buli ez az ázsiai kaland:()

Csabesz első thai reggelije, ami egy csirkés szendvics

és az én első thai reggelim

Délután térképészkedtem megint, de nem tudom, hogy hol kellene belefogni az észak felfedezésébe. Annyi minden van errefelé, hogy nem tudom, hol kezdjük.
Holnap Csabesz lábraáll és elmegyünk felfedezni a várost.(nem vagyok Csabesz, már duruzsolja is, pedig a lázmérőzésre kellene koncentrálnia.Jó matek-fizikus módjára háromszor méri és átlagot számol belőle) Holnap összeállítjuk az északi tervet és ezerrel belevetjük magunkat.
Vacsorakor, illetve amikor késő délutáni étkemet fogyasztottam a helyi kerthelységben, hoztak nekem egy levest, hogy kóstoljam meg, mert helyi specialitás, de nem kellett volna. Már gyanúsan nézte m a sötét kockákra, amit először-jóhiszeműen tofunak néztem, majd miután megkérdeztem, hogy mi az, mondta a néni, hogy csirke vér. Voalá. De Tímeja kemény, ezért megkóstolta. És itt kapja meg a történet a keretes szerkezetét- nem kellett volna.
Hát így.

Posted by timigaraj 07:57 Archived in Thailand Comments (1)

(lásd a tegnapit)

overcast 29 °C

Nem elég, hogy időeltolódás és insomnia, ez a rohadt neon is az ablakba teljesen összezavarja a már így is kerge bioritmusomat. Kettő körül elalszom, aztán fél 4kor arra riadok, hogy milyen sokat aludtam és hogy már milyen reggel van, merthogy süt a nap és milyen világos van. Na persze.
A legkondit eddig is nagyon utáltam, de ezt az érzést már nem tudom, hogy hová lehet fokozni. Ha megy, akkor fázom és zavar a „szél” az arcomban, ha betakarózom, vagy felöltözöm, akkor meg izzadok, mint egy ló. És forgolódom és fázom és meleg van és akkor Csabesz(nem vagyok Csabesz mondaná, ha szegény nem aludna most itt mellettem. De majd néz csúnyán, ha olvassa.) elkezdi kapcsolgatni a légkondit, aminek meg olyan hangja van, hogy kiugrok a földszinti ablakon. Hát Csaba konkrétan a két legszörnyűbb napját töltötte itt, nekem csak a két legszörnyűbb éjszakám volt. Mivel még most sincs jól a fijú a városban lődörgést elcsúsztattuk majd máskorra. Átköltöztünk egy ablaktalan szobába, ahol csak ventilátor van és meleg. Nem is tudom, mi rosszabb. Na mindegy, remélhetőleg Chiang Maiban már jobb lesz a klíma. Ott éjszaka 15 fokra is lehűlhet a levegő. És fellélegezhetünk.
Ma thait ebédeltünk. Nagyon fincsi volt, de nem dokumentáltam, mert csak dobozban és zacskóban :) hoztam, így a szervírozás elvett volna az esztétikai megjelenéséből. Én currys garnélarákot ettem, Csaba meg kesudiós csirkét. Finom volt, elhihetitek.
Megettem az utolsó Milánkat (gy.k. szlovák tejszínes csokis keksz), és van még egy hatalmas tábla Milkánk, ami annyira flexibilis lett, hogy oda idomul, ahová akarom.
Ma újabb egzotikus gyümölcsöt kóstoltunk, josapine név alatt futott, és hát egy kicsit a nálunk is kapható nashi körtéhez tudnám hasonlítani, neutrális íz nagy víztartalommal. Meg vettem a piacon egy édességet is, egy hatalmas palacsintát süt a bácsi, ami kb.ujjnyi vastagságú, megszórja pörkölt földimogyoróval és összehajtja, majd szeletekben árulja. Ez is jó volt, ezt Enikő ajánlotta, hogy kóstoljuk meg, hát én meg hallgatok rá :)
Már várom Thaiföldet. Az lesz az igazi Ázsia, úgy vélem. KL elég modern - Ázsia Svájcának van aposztofálva, itt annyira szerintem nincs meg az az igazi Ázsia feeling. Vagyis még nem tudom mi az az Ázsia feeling, de szerintem nem ilyen. Jelen vannak tipikus jelek, de mégis csak nagy város. Szerintem.
Hát így.

Posted by timigaraj 03:37 Archived in Malaysia Comments (0)

gyengélkedés

avagy otthonmaradós, ágyban fekvős

semi-overcast 32 °C

Csütörtök van és hát nem éppen így terveztük. Csabesz (nem vagyok csabesz, mondja ő) lázasan fekszik tegnap estétől, habár hősiesen küzd, eléggé ramatyul van. Remélem összeszedi magát mert holnapután már repülünk. Ma így nem nagy aktivitást mutattunk. Én egész éjszaka alig aludtam: fáztam a klíma miatt –persze takarót nem kaptunk, aztán valami iszonyat rádiót hallgattak a szomszédok, utána meg megzavart a neon fény és azt hittem, hogy már reggel van, de még csak 6 körül volt és még sötét. 8 után nekivágtam Chinatownnak, hogy szerezzek vizet meg egy kis gyümölcsöt, de ezek a népek nem a koránkelésről és nyitásról híresek. Az üzlet zárva, a piacosok még csak akkor éledeztek. Így visszakullogtam portéka nélkül. Csak a kínaiak falatoztak jóízűen a kedai kopikban (étkezdékben).
Majd kettő körül újra neki vágtam, de már jelentős sikerrel. Hoztam a betegnek is ebédet és kaptam én is zacskóban levest elvitelre.:)

A zacskózott ebéd

Az ablakunk előtt, vagyis szemben zajlott ma egy kis kínai performance, jött két sárkány és valamilyen táncot lejtettek egy kínai üzlet előtt. Voltak ütősök és jó kis ritmusos alapot játszottak a sárkányoknak. Legalább ennyi izgalom történt ma.

A képekkel meg nem tudom mi lesz, mert rettentő tökölős munka. Egyelőre ennyi futotta az erőmből. Most meg főzök egy teát Csabesznak.
Hát így.

Posted by timigaraj 05:52 Archived in Malaysia Comments (0)

és lőn ablak

sunny

Átlokalizáltuk magunkat Chinatownba. Van ablakunk, utcafronti, jaj de jó!.Szép tiszta szoba, meg az egész hostel az, mert vadiúj. Habár beköltözésünkkor épp nem volt víz, mert az egyik fürdőszobát elárasztotta a víz és jöttek szerelni. Az épület mögött van egy kis dzsungel, mondta recepciós fiú, hogy lehet mini dzsungel túrázni, de vigyázzunk a mérges kígyókra.(hehe, gondoltam milyen vicces, de lehet, hogy nem is viccelt.)

P1000307.jpg P1000309.jpg P1000313.jpg

Ha már itt tartunk a fürdőszobáknál. A turistákra fókuszoló helyeken az általunk megszokott nyugati angolklozet található. De már Kairóban feltűnt egy furcsaság a muszlim nők vécézési szokásaiban. Merthogy itt az a hagyományos, hogy a földtől egy lépcsőfoknyi szinten van egy nevezzük mosdónak, ami be van építve a földbe. A két szélére ráállsz, leguggolsz és végzed a dolgod. Majdnem minden wc mellett van egy cső vagy slag, ami a bidét helyettesíti. Sőt eddig mind a két hostelben úgy volt, hogy nyugati wc plusz a cső, és kicsit arrébb a zuhany. Persze kád vagy zuhanykagylómentesen, csak úgy egy szintben mindennel. Ja és ne felejtsük a mezítlábaskodást ugye! Már lassan belefér a higiéniás morálomban, habár még becsempészem a zuhanyzó papucsomat
Ma malájt ettünk. Csaba finom halat én meg valami noodlet, mindenfélékkel, jó csípősen. Megint egy olyan helyen voltunk, ahol mi voltunk az egyedüli fehérek, de kemények vagyunk.

P1000318.jpg P1000334.jpg

A keménységről jut eszembe az ízirajder öcsém. Rengeteg motoros és mopedes jár az utakon. Az érdekesség az bennük, hogy kabátba, de nem akárhogy. Felveszik a kabátot, de fordítva, így tökéletesen védi őket a széltől. Nagyon ízirajderek, nagyon.
Ma nem sok új történt velünk, voltunk a nemzeti mecsekbe (hehe, ezt nem is javítom, jobb, mint a mecset), engem beöltöztettek muszlimnak –kaptam egy kapucnis köpenyt és abba tekinthettem meg a szent imahelyet. Nagyon szép püspök lila lettem, később kellett volna menni, mert még igen sápasztott a szín. hehe. Amúgy érdekes, hogy nem fog a nap. Mondjuk én egyébként is kivételes eset vagyok, de ahhoz képest, hogy egész nap kint vagyunk, nem égtünk még le. Habár első napon tartózkodó nap után kaptam egy piros csíkot a tarkómra a pólóm és a hajam közé.

P1000370.jpg P1000366.jpg P1000374.jpg

A piac itt van egy köpésre tőlünk, nagyjából olyan, mint otthon a kínai piacok, órák, napszemüvegek, farmerek, ruhák, elektrotechnikai berendezések, sok seftes. Ahányszor csak átmegyünk rajta, ami napi többször megesik, akkor rögtön ránk cuppannak sápadtarcúakra, hogy „ Dvd Sir? Sunglasses?” Miért gondolja, hogy nekem pont hamisított dvd kell Ázsiából? Amennyiben eltér azok a kajaárusok és kínálataik. Nagyon érdekes, hogy mindent zacskóznak. Ez a zacskózás országa. Az még ok, hogy a felvágott gyümölcsöt beleteszik kis tasakba, dehogy a mandarint külön bezacskózzák? Vagy ha elvitelre veszed a kávét vagy a levest, akkor egy nagyon ügyes módszerrel bezacskózza és madzagon lógatva viszed haza. A zacskós kávét mindenképpen megszeretném kóstolni, illetve valami édes teát isznak , amit sűrített tejjel ízesítenek.

P1000347.jpg P1000343.jpg P1000321.jpg

Utaztunk ma helyi bkv buszon. Nincs menetrend, csak úgy random jönnek mennek. Ha van egy 3 méter hosszú buszmegálló placc, a busz nem valószínű, hogy beáll az elejébe. Hanem csak a vége felé. Aztán ebből kiindulva a többi, ami utána érkezik, meg beáll mögé, holott ezer helye lenne elé parkolni, de inkább állnak egymás mögé, hogy esélyed sincs fölszállni rá. A másik érdekessége, hogy megáll a busz, ha meg (le kell néha inteni, mint Londonban), a jegyeladó bácsi kihajol és ordibálja a megállókat, hogy hová megy. Ordibál egy kicsit, majd indul a busz. A felszállókhoz odamegy, akik 1 ringitért (kb.60 Ft!!!!) vesznek vonaljegyet.
Hát igen.
És annyi busz van, hogy nem is értem. Viszonylag kis főváros, mi is csak csomagokkal bkvézunk itt ,mert mindenhová el lehet jutni gyalog a központ és kisebb vonzáskörében, és csak jönnek, meg jönnek , és csak jönnek és jönnek a buszok.
Hogy örültünk az ablaknak. Hogy lőn világosság. Hát lőtt is. Itt világít valami neon az ablakunk mellett így egész éjszaka olyan világos van a szobában, m int nappal. Én meg egyre nehezebben alszok, úgy látszik tiltakozik a bioritmusom. Nem hagyja magát. Így meg pláne, ilyen nappali fény mellett.

P1000349.jpg P1000393.jpg P1000337.jpg

Posted by timigaraj 00:28 Archived in Malaysia Comments (0)

Kuala Lumpur city guided tour

sunny

Másnap Enikővel (egy tóveros volt kolléganőm, kedves ismerősöm, honfitársam :) találkoztunk és ő volt a turistavezetőnk egész nap. A Central Marketnál találkoztunk – ami lényegében egy helyi vásárcsarnok, de inkább szuvenírokra és mindenféle kézműves cuccokra specializálódik. Itt vettünk egy fish spat (jöttek a halak és lecsipegették az elhalt bőröket a lábacskáinkról), ami eleinte kicsi sikítgatásból indulva fényképezőgép csattogtatós relaxációba ment át.
Fish Spa

Aztán bevetettük magunkat Chinatownba, lecsekkoltunk néhány szállást, mert itt az a módi, hogy métsz kérdezel, megnézed a szobát, ha ok, akkor meg foglalod. Egy helyen, ami talán a legolcsóbb hostel KLben, egy magyar felirat fogadott fekete filccel a falra festve –” Ne szarj be, jó hely „. Hát elég pazar volt a bejárata és a transzfesztita recepciós úrhölgy, de végül is örök titok marad a szoba, mert sajnos foglalt volt és nem tudta megmutatni. Ettünk aztán fincsi egzotikus gyümölcsöket zacskóba szeletelve hurkapálcikával – guavát (ízetlen, lédústalan almaszerű az íze), jackfruitot (ami édeskés, az állaga meg kicsit a mangóéra emlékeztet, csak nem olyan szálas vagy fás) meg még egyet, amire már nem is emlékszem, az meg olyan volt mint egy nagyon lédús alma, ami nagyon roppanós, de vizes, ízmentes.
A helyi borbély

Enikővel Chinatownban

Aztán elsétáltunk az ún. Golden Triangelbe, ami egy pálmafás körút a turistákra specializálódva. Ott egy kis utcában megtekintettük a duriant –összeszedjük magunkat és megkóstoljuk, csak még egy kis idő kell hozzá, aztán egy pláza alsó szintjén ettünk fenséges echte kínait. Az a különbség az itteni plázák kajás szintjei és az otthoni között, hogy itt mindent frissen sütnek.

Durian

Füstölők

Az első kínai ebédünk

Aztán elkapott a zuhé - el is felejtettem mondani, hogy kedden is ahogy megérkeztünk ránk szakadt az ég – most is mint tegnap fél hat körül jött. Behúzódtunk egy hotel bejáratába, ahol nyomon követhettük a kedves ott lakó népek taxiba be és kiszállási szokásait.
Majd megnéztük a Petronas tóvereket, mindkét irányból, egy csilivili 6 emeletes plázán keresztül, majd búcsú Enikőtől és búcsú Chow Kittől, ugyanis másnap költözés.

P1000276.jpg P1000286.jpgP1000280.jpg

Posted by timigaraj 22:50 Archived in Malaysia Tagged tourist_sites Comments (0)

(Entries 36 - 40 of 44) « Page .. 3 4 5 6 7 [8] 9 »