A Travellerspoint blog

meg vagyunk jőve II.

overcast 30 °C

Tehát ott tartottam, hogy Sentral. Sentral és trópusi hőség. Rajtunk meg két hátizsák, farmer és póló póló hátán. Nekiindultunk a Monorail (helyi bkv egyik egysége, ami magasan, betonsíneken fut) megkereséséhez. Megkerültünk egy nagy tömböt, lifteztünk párat, hogy szintre kerüljünk, aztán Csabesz (most mondta, hogy ő nem Csabesz) elment jegyet venniChow Kitre, ahol a hostelünk volt. De közölték, hogy outside. Majd újra megkerültük a tömböt és visszajutottunk a kiindulási pontunkhoz, ahol is szemben volt az eldugott kis monorail station. (merthogy ez pont az a vonal volt, ami nem onnan indult, mint az összes többi.) Aztán nagyon dzsukkerül ment minden , megérkeztünk Chow Kitre, persze előzőleg már Csill és Enikő egy kicsit megijesztettek, hogy milyen környékre megyünk, de végül is, ahol Bata (olvasd batya) bácsi megvetette lábát a világhírű cipőmárkájával, az nem lehet olyan borzasztó hely :).(gomba módra vannak jelen Chow Kit utcáin.)

Már a Sentralnál feltűnt, hogy a jelzőlámpák nem aszerint működnek, ahogy azt a gyalogos elvárná. Nyomod, de nem vált át, vársz és amikor úgy érzed, hogy annyira már nem üt el semmi, akkor neki kell iramodni. És ami nagyon jó, hogy amikor a zöldre vált –kivételes esetekben, akkor a bácsi nem csak áll és zölden villog, hanem fut. Végül is így is kell, szedni a lábadat.
Na szóval a környék vizuálisan nem ragadott el –habár 100% éjzsia, kosz, piac, szagok és macskák. A hely szelleme még kívülről sem volt valami meggyőző, de a 4. emeletre érkezve már megnyugodtunk némileg. Habár néztünk, hogy mi ez a rengeteg cipő az ajtó előtt. Aztán ezt is megtanultuk, miután akklimatizálódtunk malájra, hogy itt ez a módi, ajtó előtt veszed le cipőd, és bent mezítláb dzsesszelsz. Becsekkoltunk, a szoba tünemény babakék volt, egy ággyal, tükörrel, kis éjjeli szekrénykével egy ventillátorral és egy klímának álcázott másik ventillátorral. Ja és a négy fal. Meg az ajtó. Na, tehát, lepakoltunk és kimerészkedtünk.

P1000293.jpg P1000299.jpg P1000300.jpg

Nagy látványnak számítottam az utcán és szerintem rajtunk kívül nem is járt arrafelé még turizmus. Az utcán él mindenki, minden ott történik a dolgozástól a relaxáción keresztül az étkezésig. Valami elviselhetetlen indi-china popzene ordít valami magnóból, szagok, bűzök, illatok. Made in Asia.
Hát így.

Posted by timigaraj 22:50 Archived in Malaysia Comments (0)

meg vagyunk jőve I.

overcast 27 °C
View Thailand on timigaraj's travel map.

Helyi idő szerint február 22-én 15.18 perckor landoltunk. A landolás után illetve már amikor fentről látni lehetett Malajziát kis érzelgőség folytogatta a torkomat. Megkönnyebbülés (hogy megérkeztünk végre,minden gond nélkül),öröm és büszkeség (hogy a nagy project következő nagy lépését megtettük), és még valami, amit nemtudok megmagyarázni.
Itt voltunk. Ázsiában.
Hát a nemzetközi repülőtérről esettanulmányt lehetne írni. Nagyon high-tech, nagyon űber,építettek bele egy kis dzsungelt is vízeséssel, (nem olyan vesztendes, hanem igazi 100%ig néjcsör) hogy a kedves érkező turizmusember az rögtön megtapasztalja a trópust. Követve a nyilakat a baggage reclaim (poggyászomat követelem és összekollektivizálom) irányában, zsákutcába jutottunk és két választás akadt, hogy vagy a vonat, merthogy előre haladva pályudvarrá avanzsált a terminál, vagy újabb kapuk. Aztán egy kedves információs hölgy megerősített abban a tévhitben, hogy vonatra kell szállni. Merthogy átkell menni a másik épületbe, természetesen vonattal. Átmentünk és nini, lett csomagunk, sértetlenül. Lett is öröm. Ézt utálom, illetve ez az egyik dolog amit nagyon utálok a repülős utazásban, hogy ott stresszelek, hogy vajon az én csomagomat hol szórták el. Most le akartam írni, hogy pedig eddig még hál'Istennek nem volt soha problémám, de mivel elég sok utazás vár még rám, így nem teszem, mert rászólok.
Na szóval beemigráltuk magunkat, átmentünk a semmi elvámolnivalója sincs kijáraton és kint voltunk. (nagyon érdekes egyébként, hogy mi mindent kérnek elvámolni: fejenként csak 1 elektromos vagy batteris készüléked lehet, vagy pl.200 ringitet meg nem haladó már felbontott állapotban levő pipere cuccok, vagy nem lehet több mint 3 vadiúj ruhád vagy 1 párt meghaladó új cipőd, cigi és alkohol moderált mennyiségben-de ez mondjuk általában mindenhol van. Ja, és a kis belépőkártyára amúgy gondosan -pirossal- feltűntetve, hogy a malajziai törvények szerint a drog üzérkedésért halál jár.
Majd miután leértünk a buszos szintre, rögtön ránktámadott az egyik busztársaság képviselője, hogy hova megyünk. Én rögtön leállítottam Csabát, hogy ne is álljon le, biztos ez is egyike a turistákat jól átverőknek. De 1 perc múlva kiderült, hogy tényleg velük utazunk. Háromnegyed óra, megannyi pálmafa ültetvény és egyenház település után megérkeztünk KL Sentralra.
Holnap-illetve meg majd folytatom, mert itt már 1 óra és aludnom kéne. Ma úgytünik kifog rajtam ez az időeltolódás.

Hát így.

Posted by timigaraj 10:18 Archived in Malaysia Comments (0)

thaiföldi tervezet

Most gyakoroltam a térképészkedést, ezért most meg is mutatom, hogy mire jutottam. Nagyjából így néz ki a Thaiföldi terv. Kb. három héttel számolunk, ami persze lehet, hogy változik. Északon kezdjük a hegyi törzsekkel, majd ereszkedünk lefelé a térképen. Bangkok még nem tudni, hogy a lista végére kerül-e vagy utunk közepére ágyazodik be. Bangkokból aztán elnézünk Damnoen Saduakba, a Kwai folyóhoz, meg Ayuthayaba. Délen 4 sziget van tervbe véve, kettő az ország keleti részén, kettő meg a nyugati partoknál.
Chiang Maiba KLből repülünk, aztán a belföldi közlekedést vonattal és busszal tervezzük. Majd Bangkokból irány Kambodzsa.
Hát így.

Annyit olvastam már fórumokat,meg blogokat és lonely planetet, hogy úgy érzem annyira overeducated vagyok, hogy a hatalmas információ dömpingben elveszek. Olyan jó lenne már ott lenni és csak hagyni, hogy jöjjenek az impulzusok és az ingerek és hogy a keleti spiritualitás és a mindig mosolygó emberek hatására átadjuk magunkat az áramló energiának, a sorsnak vagy nevezzük karmának.

Posted by timigaraj 06:04 Archived in Thailand Tagged preparation Comments (0)

még a végső visszaszámlálás előtt

overcast 0 °C

Gondoltam beizzítom a virtuális teret még itthon, lehet, hogy Ázsia annyira lefoglal majd, hogy ott nem lesz időm a naplóírásra. így legalább az indulás előtti két hét történéseit megtudom osztani a széles nagyérdeművel, amiket dobozok, zacskók és hátizsákok gyűrűjében töltünk, szoktatva ezálltal magunkat a backpackerek mindennapjaihoz.
Két hét múlva már Kuala Lumpurban kapkodunk a 98% páratartalomban levegő után, egyelőre Szádalmás, 0 fok, hó és a mosógép lágyan búgó hangja, ami a monitor zúgással együtt sziesztába ringató alaptónust produkál.
Hát így.

Posted by timigaraj 04:13 Comments (0)